czwartek, 24 sierpnia 2017

Co spowalnia metabolizm?

Jesteś na diecie od jakiegoś czasu, a Twoje efekty są mizerne? Pomimo starań nie masz satysfakcjonujących wyników? Najprawdopodobniej jest to kwestia spowolnionego metabolizmu. Co wpływa na niego niekorzystnie? Przeczytaj!
Po pierwsze ZA MAŁO PIJESZ WODY
To najważniejszy czynnik, który wpływa na spowolnienie tempa metabolizmu. Dziennie tracimy około 2,5 l wody. W związku z tym należy regularnie się nawadniać. Zaleca się wypijanie minimum 1,5 l wody dziennie, żeby nasz organizm funkcjonował poprawnie, w przeciwnym razie nie będzie on w stanie realizować prawidłowo wszystkich swoich funkcji. Między innymi przez niedostateczną podaż wody nasz organizm nie będzie efektywnie spalał kalorii, a metabolizm spowolni. 
Po drugie NIE WYSYPIASZ SIĘ
Brak snu również przyczynia się do spowolnienia metabolizmu. Dzieje się tak ponieważ pod wpływem stresu nasz organizm wydziela hormon kortyzol. Ma to bezpośrednie przełożenie na zwiększone odkładanie się tkanki tłuszczowej w naszym organizmie. 
Po trzecie JESZ NIEREGULARNIE
Jeśli nie jadamy posiłków o stałych porach to nasz organizm jest rozchwiany. Zaczyna gromadzić sobie składniki z pożywienia "na zapas". Regularne jedzenie małych porcji zapobiega odkładaniu się tkanki tłuszczowej, a także napadom głodu i dzięki temu nie rzucamy się na jedzenie, a tym samym nie spożywamy ogromnych ilość kalorii. 
Po czwarte TWOJA DIETA JEST ŹLE ZBILANSOWANA
Prawidłowy sposób odżywiania to klucz do sukcesu. Dieta powinna być urozmaicona i zróżnicowana. Powinna dostarczać nam makro- i mikroskładniki w odpowiedniej ilości i proporcji. Dzięki odpowiedniej diecie możesz jeść, czuć się dobrze i chudnąć. Więc to tylko mit, że żeby schudnąć trzeba się głodzić. 
Po piąte JESZ ŻYWNOŚĆ WYSOKOPRZETWORZONĄ
Kieruj się podstawową zasadą - im krótszy skład produktu tym lepsza jego jakość oraz im więcej składników jest Ci znanych tych lepiej. Unikaj wszelkiego rodzaju fast-foodów oraz żywności z dużą ilością "E", a także białego cukru (zwróć uwagę, na którym miejscu w składzie jest cukier, jeśli na pierwszym lub drugim świadczy to o tym, że jest go w produkcie bardzo dużo).  
Po szóste BRAK AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ
Zadbaj o to, aby każdego dnia być jak najbardziej aktywnym. Zamiast jechać windą, wejdź na górę po schodach, zamiast jechać do sklepu samochodem, przejdź się po zakupy lub jedź rowerem. Jeśli lubisz być aktywna/y zapisz się do klubu fitness lub zacznij biegać w okolicy swojego domu. Regularne ćwiczenia nie tylko wpłyną na przyspieszenie tempa metabolizmu, ale także poprawią Twoją kondycję i stan zdrowia. 
Po siódme NIE JESZ ŚNIADANIA
Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Dobry początek rzutuje na dalszą część dnia. Śniadanie powinno zawierać wszystkie potrzebne makroskładniki (białko, węglowodany i tłuszcze). Jeśli będziesz jadł/a śniadanie to na pewno dobrze wpłynie to na tempo Twojego metabolizmu. 
Po ósme WYBIERASZ PRODUKTY BOGATE W BIAŁY CUKIER I SÓL
Czasem nawet nie jesteś świadoma/y ile cukru białego i soli możesz zjeść w ciągu dnia. Zdarza się tak, że wybieramy na śniadanie czy II śniadanie sklepowe musli, granole czy płatki fitness z myślą, że to samo zdrowie. Niestety, ale wiele produktów tego typu zawiera duże ilości cukru. Jak musli to najlepiej samodzielnie robione, bez dodatku białego cukru. Kawy czy herbaty także nie należy dosładzać. Sól znajdziemy w różnego rodzaju przekąskach (paluszki, krakersy, chipsy i inne), które bywa, że podjadamy pomiędzy posiłkami. Potraw najlepiej nie dosalać, lepiej korzystać z aromatycznych ziół i przypraw. Biały cukier i sól nie są przyjaciółmi szczupłej sylwetki i na pewno niekorzystnie wpływają  na tempo metabolizmu. 
Po dziewiąte JESZ ZA MAŁO WARZYW I OWOCÓW
Warzywa i owoce powinny stanowić bazę każdego posiłku. Prawidłowo należy jeść 3 porcje warzyw i 2 porcje owoców dziennie. Owoce i warzywa są bogate w błonnik, witaminy i minerały. Bardzo dobrze zasycają i wpływają na prawidłową pracę naszego organizmu. Warzywa stanowią świetną przekąskę pomiędzy posiłkami, jeśli mamy ochotę na małe co nie co. 
Po dziesiąte MASZ NEGATYWNE NASTAWIENIE 
Tak naprawdę wszystko zaczyna się w naszej głowie. Jeśli robisz większość tego co wymieniłam powyżej to nie ma się co dziwić, że masz takie nastawienie. Jeśli jesteśmy do wszystkiego na "nie" to zazwyczaj wiele nam nie wychodzi. Ważne by każdy dzień zaczynać z uśmiechem i przekonaniem, że to będzie udany dzień, a także zmienić swoje nawyki na lepsze.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz