niedziela, 16 lipca 2017

Sum z grilla z bakłażanami

Grillowany sum i bakłażany to duet idealny. Polecam to danie jako lekki obiad lub kolację. Świetnie nadaje się dla osób na diecie odchudzającej. Bakłażan jest dobrym źródłem błonnika i jest niskokaloryczny (100g zawiera nieco ponad 20 kcal). Warto spróbować.
Składniki (1 porcja):
  • 200g fileta z suma
  • 1 bakłażan
  • 1 czerwona cebula
  • sól
  • pieprz
  • koperek
  • tymianek
  • rozmaryn
  • sok z cytryny
  • 1 ząbek czosnku
  • krem balsamiczny
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
Przygotowanie:
  1.  Do miski dodać oliwę oraz przyprawy (tymianek, rozmaryn, czosnek, sok z cytryny, sól i pieprz). Do marynaty wkładamy rybę i odstawiamy na 30 minut. 
  2. Bakłażana i cebulkę kroimy w cienkie plasterki, solimy. Kiedy bakłażan puści sok wycieramy plasterki ręcznikiem papierowym. Bakłażana i cebulkę grillujemy do uzyskania brązowych prążków.
  3. Rybę wyciągamy z marynaty, zawijamy w folię, na rybę układamy po gałązce tymianku i posypujemy ją koperkiem. Grillujemy. 
  4. Na talerz wyłożyć rybę, plastry bakłażana i cebulkę. Warzywa polać kremem balsamicznym. 
Wartość odżywcza 1 porcji: energia 389 kcal, białko 36,52g, tłuszcz 16,50g, węglowodany 26,06g, błonnik 9,11g

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Instagram