wtorek, 25 lipca 2017

Cukinia faszerowana

Sezon na cukinię trzeba wykorzystać w pełni. Nigdy nie będzie ona smaczniejsza jak właśnie teraz. Moją cukinię przygotowałam w postaci faszerowanej warzywami i serem mozzarella. Smakuje wyśmienicie. Polecam to danie na lekki obiad lub kolację. 

Pełnoziarnista tarta grzybowa ze szpinakiem i pomidorkami

Tarta, czyli francuska konkurencja dla włoskiej pizzy. Nie mniej jednak obydwie wariacje smakują wyśmienicie, choć ja osobiście bardziej wolę tartę ze względu na jej delikatność. Moją dzisiejszą tartę przygotowałam na słono. Idealnie nadaje się na obiad lub na kolację. Zachęcam do wypróbowania mojego przepisu, który został nico zmodyfikowany dietetycznie, po to żeby nie tylko wyśmienicie smakował, ale także był pełnowartościowym posiłkiem. Smacznego.

poniedziałek, 24 lipca 2017

Bakłażan faszerowany warzywami

W lato mamy ochotę na lekkie jedzenie. Ja w porze letniej jadłabym tylko warzywa. Nie dość, że są lekkie to jeszcze rewelacyjnie wpływają na nasze zdrowie. Mój dzisiejszy przepis idealnie nadaje się dla wegan. Serdecznie polecam spróbować. Warzywa faszerowane są cudowne.

Smoothie melonowo-borówkowe

Orzeźwiający melon to owoc idealny na wakacyjny czas. Jest pyszny, a także zadziwia swoimi właściwościami zdrowotnymi i wartością odżywczą. Ze względu na ilość zawartych w melonach substancji odżywczych owoce te są prawdziwymi źródłami zdrowia i witalności. Należy jednak zaznaczyć, iż najsilniejsze właściwości ma najbogatszy w witaminę C oraz A - melon kantalupa. Do głównych właściwości zdrowotnych melonów możemy zaliczyć to, że: regulują ciśnienie krwi i zapobiegają miażdżycy, poprawiają wzrok, poprawiają stan cery, wzmacniają włosy i paznokcie, działają moczopędnie i wspomagają detoksykację organizmu, wspomagają usuwanie nadmiaru wody z organizmu, redukują ryzyko zachorowania na choroby nowotworowe, pozwalają dłużej utrzymać się opaleniźnie, poprawiają nastrój i pozwalają uniknąć stanów depresyjnych, wspomagają pamięć i koncentrację, odkwaszają (alkalizują) organizm.
Melon sprawdzi się podczas kuracji odchudzających, ponieważ jest niskokaloryczny, 100g melona zawiera około 35 kcal, a ponadto melony zawierają stymulująca spalanie tłuszczu cytrulinę. Niestety, ale melon bogaty jest w cukry, przez co ma wysoki IG. Nie można przesadzać z jego spożyciem podczas diety odchudzającej. Jednak biorąc pod uwagę jego cenne właściwości warto włączyć go do diety. 

środa, 19 lipca 2017

Kuchnia włoska. Jak nie przytyć na wakacjach?

Jesteście na diecie redukującej? Macie wypracowane już dość zadowalające efekty? Nadszedł dzień Waszego wyjazdu do Włoch? Tu zapewne pojawia się strach przed tym jak uda się zachować wypracowane w pocie czoła wyniki, czy to w ogóle możliwe biorąc pod uwagę czyhające pokusy: lody, pizza, lasagne... Moi drodzy - spokojnie. Wyjazd nie zaprzepaści waszych starań, pod warunkiem, że zastosujecie się do kilku moich wskazówek. 

wtorek, 18 lipca 2017

Tosty pełnoziarniste z pieczarkami i mozzarellą

Moje pożywne super śniadanie to pełnoziarniste tosty z pieczarkami, mozzarellą i warzywami. Po takim śniadaniu na pewno zyskacie dużo energii i poranki staną się piękne. Polecam.

niedziela, 16 lipca 2017

Sum z grilla z bakłażanami

Grillowany sum i bakłażany to duet idealny. Polecam to danie jako lekki obiad lub kolację. Świetnie nadaje się dla osób na diecie odchudzającej. Bakłażan jest dobrym źródłem błonnika i jest niskokaloryczny (100g zawiera nieco ponad 20 kcal). Warto spróbować.

wtorek, 11 lipca 2017

Makaron z sosem z grillowanych warzyw i kurczakiem

Mój pomysł na szybki obiad to makaron durum z samodzielnie robionym sosem. Danie niezwykle proste w przygotowaniu i pożywne. Polecam spróbować.

Lasagne dietetyczna

Moja lasagne różni się od tej klasycznej przede wszystkim ilością kalorii. Postanowiłam stworzyć dietetyczną wersję tego klasycznego włoskiego dania. Moja lasagne wyszła znakomita. Polecam spróbować. 

niedziela, 9 lipca 2017

Leczo warzywne z bobem

Nareszcie nadszedł sezon na bób! Choć niektórzy obawiają się i nie przepadają za roślinami strączkowymi, to do tego zielona strączka naprawdę warto się przekonać. O zaletach jadania roślin strączkowych nie muszę chyba nikogo przekonywać. To doskonałe źródło białka, błonnika, wartościowych tłuszczów i węglowodanów. Bób w porównaniu do innych strączków jest stosunkowo mało kaloryczny, bo 100 gramów zawiera około 70 kalorii. To więcej niż w fasolce szparagowej (ok. 40 kcal), ale zdecydowanie mniej niż w soczewicy czy grochu (ok. 350 kcal). Nasiona bobu są ponadto dobrym źródłem witaminy A i C, potasu i żelaza. Zawierają też miedź, niacynę, kwas foliowy oraz naturalny aminokwas L-dopa, odpowiedzialny za produkcję dopaminy, czyli substancji istotnej dla prawidłowego funkcjonowania systemu nerwowego.
Na mój dzisiejszy obiad przygotowałam leczo z grillowanych warzyw z dodatkiem bobu. Serdecznie polecam!

piątek, 7 lipca 2017

Tiramisu

Moja ostatnia wycieczka do Włoch zainspirowała mnie do przygotowania pysznego tiramisu. Po włosku tiramisù oznacza ocknąć się, przebudzić się (tirami sù -poderwij mnie). Swoją nazwę deser ten zawdzięcza obecności bardzo mocnej kawy espresso i likierowi Amaretto. Daje niezłe pobudzenie. W klasycznej wersji tiramisu składa się z warstwy biszkoptu nasączonej bardzo mocną kawą espresso oraz likierem Amaretto, na którą nakłada się warstwę kremu z sera mascarpone, jajek i cukru, a całość posypuje się warstwą grubo zmielonych płatków gorzkiej czekolady. Istna bomba kaloryczna. Ja jako dietetyk przygotowałam wersję light tego włoskiego deseru. Wyszło mi całkiem nieźle i serdecznie zapraszam do powtórzenia przepisu. Pamiętajcie jak cukier to tylko z głową

Instagram