piątek, 2 czerwca 2017

Koktajl truskawkowo-brzoskwiniowy z czekoladą

Sezon truskawkowy w pełni. Jak dla mnie najlepszy czas. Moim zdaniem truskawki najlepiej smakują na surowo, ale od czasu do czasu przygotuję z nich jakieś pyszne dania lub desery. Dziś naszła mnie ochota na orzeźwiający koktajl czekoladowy z dodatkiem gorzkiej czekolady.
Truskawki to owoce o wielu cennych właściwościach. Warto je jeść gdyż wzmacniają odporność, bo są źródłem witaminy C. Jednak porcja truskawek (około 200 g) dostarcza około 51,5 mg witaminy C, a to połowa dziennego zapotrzebowania. Mają właściwości antyoksydacyjne, mogą zapobiegać zaćmie, chorobom rogówki i siatkówki oka. Doskonale sprawdzają się przy dietach odchudzających, ponieważ są niskokaloryczne (28 kcal/100g), zawierają błonnik, wodę i cenne witaminy i składniki mineralne. Truskawki zawierają kwas elagowy, który chroni i pozwala zapobiegać nowotworom (potwierdzone przy raku piersi, trzustki, gardła, skóry, płuc, okrężnicy i prostaty). Ponadto truskawki są bogate w kwas foliowy, dlatego zalecane są dla kobiet planujących zajść w ciążę i tych w ciąży. Kwas foliowy może pomóc uniknąć niektórych wad wrodzonych u dziecka np. rozszczepu kręgosłupa. Truskawki to także owoce idealne dla serca. Regulują i obniżają ciśnienie krwi. Zasobne są w potas (160 mg/100g) więc są również pomocne przy kołataniu serca, stresie, zaparciach, skurczach i poprawie wglądu skóry. 

Składniki (1 porcja):
  • 300 g truskawek
  • 1 brzoskwinia
  • 1 kostka gorzkiej czekolady
  • 150 ml jogurtu naturalnego 1,5% tł.
  • 2 łyżeczki ksylitolu
Przygotowanie:
  1. Truskawki umyć i odszypułkować. Brzoskwinię pokroić wraz ze skórką.
  2. Owoce wrzucić do misy blendera. Dodać jogurt, ksylitol i gorzką czekoladę.
  3. Wszystkie składniki zblendować na gładką masę. 
Wartość odżywcza 1 porcji: energia 295 kcal, białko 9,77g, tłuszcz 7,05g, węglowodany 60,35g, błonnik 7,19g

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz