środa, 28 czerwca 2017

Ciasto gryczane bananowo-czekoladowe

Dla tych lubiących małe co nie co mam przepis na rewelacyjne ciasto czekoladowe z kaszy gryczanej. Jeśli lubicie eksperymenty w kuchni i niekonwencjonalne przepisy to musicie spróbować tego ciasta. Jak słodkości to tylko z głową i umiarem. Polecam i zapraszam do przeczytania ciekawostek na temat słodzenia.

wtorek, 27 czerwca 2017

Batony fitness


Przepyszne batony fitness to moja dzisiejsza propozycja na aktywny dzień. Jeśli jesteście aktywni fizycznie i lubicie małe co nie co to te batony są przygotowane właśnie z myślą o Was. W diecie sportowca węglowodany powinny pokrywać ok. 55-65 % spożywanej energii w ciągu dnia. Ok. 35% z niej mogą stanowić cukry proste, ponieważ są doskonałym paliwem dla pracujących mięśni. Jest to aż o 25% więcej niż w przypadku diety osób nie uprawiających aktywności fizycznej. Każdy z nas tak naprawdę może włączyć produkty zawierające cukry proste do codziennej diety. Wystarczy umiar i aktywność fizyczna, aby móc bez wyrzutów sumienia cieszyć się smakiem słodkiego życia! Słodkości najlepiej przygotowywać samodzielnie, gdyż wiemy z czego się one zrobione i jakich składników używamy. Zapraszam na STRONĘ gdzie dowiedzie się więcej na temat słodzenia z głową.

poniedziałek, 26 czerwca 2017

Zalecenia dietetyczne na wakacje

Nie ma to znaczenia gdzie zamierzasz spędzić urlop. W zasadzie w każdej sytuacji jest możliwe przestrzeganie zasad zdrowego odżywiania. 

niedziela, 25 czerwca 2017

Koktajl nektarynkowy z chia

Lato jest cudowne pod każdym względem. Przede wszystkim panuje wtedy bogactwo owocowo-warzywne. Teraz mamy sezon na nektarynki. Nigdy nie były smaczniejsze jak teraz. Z moich nektarynek postanowiłam wykonać koktajl z dodatkiem nasion chia. Jest wyborny. Polecam. 

Ślimaczki kanapkowe

Zamiast zwykłej kanapki proponuję wykonać takie oto ślimaczki kanapkowe. Jest to fajna alternatywa małej przekąski, można je zabrać ze sobą na piknik, a także idealnie nadają się dla dzieci, bo fajnie wyglądają. Polecam spróbować.

sobota, 24 czerwca 2017

Hiszpańska tortilla z warzywami

Omlet z dodatkiem ziemniaków to hiszpańska tortilla. Tortilla hiszpańska inaczej zwana też tortilla española lub tortilla de patatas. Często dodaje się do niej również różnego rodzaju warzywa, mięsa czy ryby. Nie należy jej mylić z tortillą meksykańską, czyli plackiem kukurydzianym. Przygotowanie hiszpańskiej tortilli polega na podsmażeniu cebuli razem z ziemniakami, a następnie zalaniem ich rozbełtanymi jajkami i usmażeniu na patelni (można też zapiekać w piekarniku). Tortilla hiszpańska idealnie nadaje się jako przekąska i można zabrać ją na piknik. Polecam spróbować. 

piątek, 23 czerwca 2017

Frittata z szynką, szpinakiem i fetą

Frittata to nic innego jak włoski omlet z przeróżnymi dodatkami. Moją frittatę wykonałam w inny niż klasyczny sposób ponieważ stanowiła ona jedno z dań piknikowych. Klasycznie frittatę wykonuje się na patelni, którą wkłada się do piekarnika, a moja frittata została wykonana w foremkach od babeczek. Wyśmienita i lekka przekąska na ciepłe dni. Polecam spróbować. 

Quesadilla z łososiem i szynką parmeńską

Quesadilla to niezwykle prosta i szybka przekąska pochodząca z Meksyku. Do jej przygotowania wystarczy tortilla (kukurydziana lub pszenna) oraz ser – jak sama nazwa wskazuje quesadilla = queso czyli ser. Świetnie pasuje do niej cheddar, ser który dość szybko się topi i spaja resztę składników. Dodatkowo składniki możemy dowolnie komponować. W tym przypadku prezentuję Wam dwa pomysły na piknikową przekąskę z dodatkiem łososia, szynki parmeńskiej i warzyw.

Jak utrzymać wagę na wakacjach?

Czy jest to w ogóle możliwe? Zapewniam Was, że tak, a wiem to, bo doświadczam tego na własnym przykładzie.

poniedziałek, 12 czerwca 2017

Bakaliowo-truskawkowe muffinki z czerwonej fasoli

Kolejna wersja deseru bez użycia grama mąki. Uwielbiam ciasto fasolowe dlatego lubię tworzyć różne kombinacje z jego użyciem. Dziś przygotowałam fasolowe muffinki z czekoladą, truskawkami i bakaliami. Prawdziwa bomba, ale oczywiście zdrowia i wyśmienitego smaku. 

Kanapki z pastami strączkowymi

Pyszne pasty z roślin strączkowych do posmarowania pieczywa. Proste i pożywne śniadanie. Polecam spróbować.

Zupa meksykańska

Propozycja na dzisiejszy dietetyczny obiad to pikantna zupa meksykańska, wykonana z użyciem fasoli i kukurydzy Bonduelle. Szybka do zrobienia i bardzo pożywna. Polecam wszystkim zapracowanym.

Jogurtowiec truskawkowy z czerwoną fasolą

Kochani mam dla Was kolejny przepis na zdrowe, dietetyczne ciasto. Zamiast klasycznego sernika - jogurtowiec. Oczywiście z dodatkiem truskawek. Spód ciasta wykonałam bez użycia nawet grama mąki, a jest on w pełni wykonany z czerwonej fasoli z puszki marki Bonduelle. Polecam spróbować. Naprawdę warto!

piątek, 9 czerwca 2017

Prawda o cholesterolu

Cholesterol, bez niego nie jest możliwe produkowanie witaminy D3w naszym organizmie, a także prawidłowe funkcjonowanie komórek mózgowych. Cholesterol syntetyzuje kwasy tłuszczowe, niezbędne do trawienia tłuszczów. Cholesterol dzieli się na ten wytwarzany głównie w wątrobie (egzogenny) i ten dostarczany z pokarmem (endogenny). Na poziom cholesterolu w organizmie może mieć wpływ aktywność przemian metabolicznych, które są regulowane przez hormony tarczycy (niedoczynność powoduje wzrost jego poziomu we krwi, a nadczynność obniżenie). Śmiało możemy powiedzieć, że cholesterol sam w sobie nie jest szkodliwy - szkodliwy jest w nadmiernej ilości, przez co odkłada się na ścianach tętnic. 

wtorek, 6 czerwca 2017

Deser chia z musem z kiwi i mango

Już dawno nie robiłam deseru z dodatkiem chia. Dziś postanowiłam to zmienić i tak oto powstał przepyszny pudding. Mniam! 

Pieczona pierś z indyka

Soczysty i pyszny pieczony filet z indyka z warzywami i ryżem to moja kolejna propozycja obiadowa. Pożywny i dietetyczny obiad to jest to co lubię. 

Mizeria z jogurtem

Najprostszy dodatek do dietetycznego obiadu - mizeria na jogurcie naturalnym. Idealny dodatek do letniego i delikatnego obiadu. 

niedziela, 4 czerwca 2017

Zatrzymana waga

Kiedy czujesz się źle w swoim rozmiarze, patrzysz w lustro i widzisz obcą osobę, przychodzi taki dzień, gdy stajesz na wadze i mówisz sobie dość! Nabierasz chęci do zmian. Pełna dobrych zamiarów planujesz dietę i ćwiczenia na kolejne dni. Początki nie są łatwe, gdyż zmianie musi ulec bardzo wiele, ilość i wielkość porcji, pory spożywania posiłków, mobilizacja do picia większej ilości wody, motywacja do ćwiczeń…

Grillowane roladki z kurczaka

Lekki obiad to moja dzisiejsza propozycja. Roladki wyszły bardzo soczyste i aromatyczne. Rewelacyjnie smakują z sałatką warzywną i batatami. Polecam. 

Dietetyczny sernik truskawkowy na zimno

Cudowny deser na ciepłe dni. Szybki do wykonania i rewelacyjny w smaku. Mój sernik na zimno wykonałam na otrębowym spodzie i z chudego twarogu. Taki sernik na pewno nie powinien powodować wyrzutów sumienia. Można go spokojnie jeść na czas diety odchudzającej.  

sobota, 3 czerwca 2017

Koktajl truskawkowo-orzechowy

Orzeźwiający koktajl truskawkowy z orzechami to moja kolejna propozycja na wykorzystanie truskawek. Odżywczy i pyszny. Polecam spróbować.

Truskawki z jogurtem i błonnikiem

Idealna przekąska na ciepłe dni - świeże owoce z jogurtem. Jak dla mnie to sezon truskawkowy mógłby nigdy się nie kończyć. Moje dzisiejsze drugie śniadanie to truskawki z jogurtem naturalnym i granulatem błonnikowym. Szybko i smacznie. Warto spróbować. 

piątek, 2 czerwca 2017

Sałatka grecka

Jednym z najlepszych kulinarnych wspomnień z wakacji spędzonych w słonecznej Grecji jest sałatka grecka (gr. χωριάτικη σαλάτα - choriatiki, dosłownie "wiejska sałatka"). Dziś zatęskniłam za jej smakiem dlatego postanowiłam przygotować ją w ramach kolacji.
W klasycznej wersji sałatkę grecką stanowią: grubo pokrojone pomidory i ogórki, czerwona cebula w plastrach, zielona, słodka papryka w plastrach, oliwa z oliwek, ser feta (w lokalach - w plastrze, feta po grecku – plaster), czarne oliwki, czasem także zielone, niekiedy dodaje się kapary, anchois, oraz jako przyprawę oregano.
Moja sałatka jest w nieco innym wariancie, ale jest równie smaczna i godnie zastąpiła mi tą, którą jadłam na wakacjach.

Koktajl truskawkowo-brzoskwiniowy z czekoladą

Sezon truskawkowy w pełni. Jak dla mnie najlepszy czas. Moim zdaniem truskawki najlepiej smakują na surowo, ale od czasu do czasu przygotuję z nich jakieś pyszne dania lub desery. Dziś naszła mnie ochota na orzeźwiający koktajl czekoladowy z dodatkiem gorzkiej czekolady.

Instagram