środa, 10 maja 2017

Pieczona polędwica z dorsza

Delikatna polędwiczka z dorsza to propozycja na lekki dietetyczny obiad. W towarzystwie świeżych warzyw będzie smakowała wybornie. Polecam. 

Składniki (1 porcja):
  • 150g polędwicy z dorsza atlantyckiego
  • 3 łyżeczki soku z cytryny
  • sól himalajska
  • pieprz
  • papryka słodka mielona
  • tymianek
  • 1/3 czerwonej cebuli
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
Przygotowanie:
Polędwicę z dorsza opłukujemy zimną wodą, dokładnie osuszamy, solimy z obu stron, oprószamy pieprzem, układamy na większym kawałku papieru do pieczenia Rybę smarujemy olejem, układamy na niej obrane ze skórki plasterki cytryny oraz gałązki świeżego tymianku Nagrzewamy piekarnik do 170°C w opcji z termoobiegiem Rogi papieru składamy do siebie i tworząc sakiewkę, zawijamy rybę, zawiązujemy kawałkiem sznurka Sakiewkę wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy ok. 20 minut Upieczonego dorsza wyjmujemy z piekarnika, otwieramy sakiewkę (ostrożnie bo po otwarciu wydostaje się gorąca para!) Rybę przekładamy na talerz i podajemy np. z sałatką z kaszy jaglanej i warzyw

Czytaj dalej na Mama Alergika Gotuje: http://www.mamaalergikagotuje.pl/poledwica-dorsza-pieczona/
  1.  Polędwiczki z dorsza myjemy i osuszamy. Układamy na papierze do pieczenia, skrapiamy sokiem z cytryny i nacieramy oliwą, solą, pieprzem, papryką i tymiankiem. Na wierz układamy cebulkę pokrojoną w piórka.
  2. Polędwiczki układamy w naczyniu żaroodpornym. Przed pieczeniem najlepiej rybę schłodzić w lodówce, aby lepiej "przeszła" przyprawami.
  3. Wkładamy do rozgrzanego piekarnika i pieczemy około 20 minut w 180°C. Podajemy, np. na mieszance sałat.  
Wartość odżywcza 1 porcji: energia 211 kcal, białko 25,31g, tłuszcz 10,63g, węglowodany 3,23g, błonnik 1,15g 

1 komentarz:

Instagram