poniedziałek, 15 maja 2017

Płatki orkiszowe z jabłkiem

Pożywne śniadanie = udany dzień! Śniadanie powinno sycić i dobrze smakować. To śniadanie spełnia wszystkie te założenia. Płatki orkiszowe posiadają wiele cennych składników, jak węglowodany, składniki mineralne i tłuszcze. Oprócz tego są bogatym źródłem białka, błonnika, żelaza, wapnia, a także witamin z grupy B i PP. Płatki orkiszowe korzystnie wpływają na włosy i paznokcie, szczególnie dzięki zawartych w nich witaminom z grupy B. Regularne jadanie tych płatków wzmacnia funkcjonowanie narządów w organizmie człowieka. Ponadto zalecane są osobom po zawale serca i chorującym na cukrzycę. Płatki orkiszowe obniżają też cholesterol we krwi. Płatki orkiszowe posiadają rodanid, substancję biologicznie czynną, będącą naturalnym antybiotykiem, który występuje w kobiecym mleku, krwi i ślinie. Wykazuje on przeciwbakteryjne właściwości. Dzięki niej orkisz ochrania małe dzieci przez infekcjami wirusowymi i wzmacnia układ odpornościowy.

Składniki (1 porcja):
  • 4 łyżki płatków orkiszowych bio
  • 1 szklanka mleka roślinnego lub krowiego 1,5% tł. (ja użyłam krowiego bez laktozy)
  • 1 jabłko
Przygotowanie:
  1. Mleko podgrzać. Pod koniec gotowania wsypać płatki orkiszowe. Chwilę pozostawić w ciepłym mleku. Przełożyć do miseczki.
  2. Jabłko pokroić na ćwiartki. Dodać do mleka z płatkami. 
Wartość odżywcza 1 porcji: energia 317 kcal, białko 12,42g, tłuszcz 5,49g, węglowodany 58,19g, błonnik 3,60g

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly