niedziela, 14 maja 2017

Koktajl z młodym zielonym jęczmieniem

Zielone koktajle to bomba witaminowa. Młody zielony jęczmień, to produkt, który w ostatnim czasie stał się bardzo popularny. O jego dobroczynnych właściwościach i działaniu prowadzone są burzliwe dyskusje. Swój zielony kolor zawdzięcza chlorofilowi, który przyczynia się do: leczenia anemii, neutralizowania toksyn (i poprawy ich usuwania z organizmu), wspierania pracy nadnerczy i tarczycy, wzmacniania ścian naczyń krwionośnych, a także przyspieszania gojenia się ran i stymulacji układu immunologicznego. Młody zielony jęczmień polecany jest osobom chcącym zgubić niepotrzebne kilogramy. Jest niskokaloryczny i zawiera błonnik pokarmowy, który daje uczucie sytości.
Mój dzisiejszy koktajl postanowiłam wykonać z dodatkiem młodego zielonego jęczmienia. Dzięki niemu koktajl nabrał nieco trawiastego smaku, ale i tak dalej jest pyszny.

Składniki (1 porcja):
  • 1 brzoskwinia
  • 1 banan
  • 1 płaska łyżeczka proszku z młodego zielonego jęczmienia
  • 150 ml mleczka kokosowego (lub jogurtu greckiego light)
  • 1 łyżeczka ksylitolu
Przygotowania:
  1. Brzoskwinię i banana pokroić. Brzoskwinię dodać wraz ze skórką do miski od blendera. Dodać pozostałe składniki. Blendować do momentu uzyskania gładkiego i puszystego koktajlu. 
Wartość odżywcza 1 porcji: energia 389 kcal, białko 3,22g, tłuszcz 21,11g, węglowodany 50,58g, błonnik 6,26g

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly