piątek, 26 maja 2017

środa, 24 maja 2017

Sałatka z burakiem i pomarańczą

Sałatka na słodko - słono z burakiem, pomarańczą i serem feta. Połączenie bardzo pasujące do siebie. Polecam ją na lunch lub kolację. 

wtorek, 23 maja 2017

Dorsz z sosem bazyliowym i ryżem

Letni, lekki obiad z dorszem w roli głównej. Myślę, że takie rozwiązanie przypadnie wszystkim do gustu. Do dzisiejszej ryby przygotowałam aromatyczny sos na bazie jogurtu i świeżej bazylii. Jako dodatek proponuję ryż lub kaszę. Polecam.

Chłodnik z botwinki

Chłodnik z botwinki to zupa idealna na ciepłe dni! Kiedy nie mamy ochoty na długie gotowanie w kuchni, to dobrym rozwiązaniem będzie ten orzeźwiający chłodnik. Pięknie się prezentuje. Swoim kolorem zachęca to jedzenia. Polecam!

niedziela, 21 maja 2017

MUSY OWOCOWE Z JOGURTEM I DODATKAMI DAY UP +

Jogurt, owoce i ziarna zbóż zamknięte w torebce i gotowe do spożycia od razu? To możliwe. Produkty DayUp+ oferują to rozwiązanie. Do tego wszystkiego na pochwałę zasługuje skład produktu. Mianowicie nie zawiera dodatku cukru i substancji konserwujących. Saszetka w całości składa się z naturalnych składników. Jako dietetyk rekomenduję spożywanie DayUp+ np. jako drugie śniadanie lub podwieczorek. 

Zupa botwinka

Botwinka to młode liście i bulwy buraka ćwikłowego. W kuchni stosowane przede wszystkim do zup i chłodników, a także sałatek i potraw z duszonych warzyw. Słowem "botwinka" określa się również zupę, której botwina jest głównym składnikiem. Dziś przygotowałam aromatyczną zupę botwinkę. Idealnie nadaje się na ciepłe dni, bo jest lekka. Można ją jeść na ciepło i na zimno.

piątek, 19 maja 2017

Moc błonnika

Dietetycy zalecają włączenie do swojej diety błonnik. Przekonują, że jest on nieoceniony w dążeniu do zgrabnej i szczupłej sylwetki, a także pozytywnie wpływa na nasze zdrowie. Jesteście ciekawi tego co błonnik robi dobrego dla naszego organizmu oraz gdzie szukać jego najlepszych źródeł? Zapraszam do przeczytania artykułu. 

czwartek, 18 maja 2017

Grillowany karmazyn ze szpinakiem i komosą ryżową

Kolejna wersja obiadowa karmazyna. Tym razem postanowiłam go ugrillować i podać ze szpinakiem i komosą ryżową. Tak oto powstało smaczne i dietetyczne danie. Polecam spróbować.

środa, 17 maja 2017

Koktajl twarogowy z pomarańczą, kiwi i czekoladą

Zakochałam się w koktajlach z dodatkiem gorzkiej czekolady! Tak niewiele potrzeba, żeby zmienić smak całego koktajlu na jeszcze bardziej wyrazisty i apetyczny. Jak się okazuje czekolada nie tylko poprawia nastrój, ale także chroni mózg i serce. Regularne spożywanie czekolady redukuje o 30% ryzyko wystąpienia chorób serca i udaru mózgu. Takie właściwości możemy przypisać flawanolom, które zwiększają dopływ natlenowanej krwi do mózgu, dzięki czemu wpływają na jego dobrą pracę. Najzdrowszą odmianą czekolady jest czekolada gorzka (minimum 70% kakao). Dwie kostki czekolady gorzkiej dziennie mają działanie antydepresyjne, obniżają ciśnienie krwi i poprawiają wydolność serca. Sprawnie działający mózg popełnia mniej błędów i szybciej reaguje na impulsy. Pamiętajmy jednak, że mimo szeregu zalet, czekolada spożywana w nadmiernych ilościach przyczynia się do powstawania nadwagi. Tak więc zachowajmy umiar!

Karmazyn w otrębach pszennych

Ostatnio będąc na zakupach natrafiłam na piękny, świeży kawałek karmazyna. Zainspirowało mnie to do przygotowania z niego pysznego i pożywnego obiadu. Mojego karmazyna przygotowałam w otrębach pszennych, a jako dodatek do niego podałam szpinak i makaron pełnoziarnisty. Uważam, że danie wyszło całkiem ciekawe i apetyczne. Obawiacie się jak smakuje ta ryba? Jeśli lubicie dorsza i mintaja to karmazyn także przypadnie Wam do gustu. Polecam!

Koktajl winogronowy z siemieniem lnianym

Czujecie potrzebę regeneracji po tak długiej zimie? Jeśli tak to polecam pyszny koktajl z winogron i siemienia lnianego. Siemię lniane jest skarbnicą białka, minerałów i witamin z grupy B. Doskonale poprawia kondycję włosów i skóry, a to za sprawą oleju bogatego w kwasy omega-3. Ciemne winogrona mogą wspomóc proces odchudzania, gdyż zawarty w nich resweratrol wspomaga redukcję masy ciała. Resweratrol wykazuje wysoką aktywność antyoksydacyjną, działa przeciwzapalne.

Koktajl owsiany z brzoskwiniami i czekoladą

Przepyszny odżywczy koktajl brzoskwiniowo-czekoladowy. Wygląda i smakuje wybornie. Śmiało może stanowić zastępstwo deseru, bo smakuje jak lody, a ma wiele więcej cennych składników odżywczych. Do jego osłodzenia zastosowałam miód pszczeli. Miód stanowi naturalny produkt spożywczy, do słodzenia, od wieków wykorzystywany jest także w kosmetyce i medycynie. Już od starożytności ludzie znali jego właściwości. Grecy wierzyli, że miód daje im siłę, zdrowie i długie życie. Używali miodu jako maści. W starożytnym Egipcie miód był wykorzystywany przez Kleopatrę w kąpielach w kozim mleku i miodzie. Powszechnie miód stosowany jest jako środek słodzący lub jako lek. Miód zawiera cukry redukujące, głównie fruktozę i glukozę, w mniejszej ilości sacharozę. Dzięki temu wspomaga leczenie cukrzycy, gdyż organizm diabetyków łatwo przyswaja fruktozę. Ponadto miód hamuje powstawanie próchnicy.

wtorek, 16 maja 2017

Przekąski a dieta

Dlaczego sięgamy po przekąski? Bo zaspokajają głód, poprawiają nastrój lub po prostu zabijają nudę. Jeżeli zdarza nam się często po nie sięgać, to należy pamiętać, żeby nie pochłaniać ogromnych ilości tłuszczów lub cukrów prostych w połączeniu ze sztucznymi dodatkami. Wybierajmy zdrowe przekąski. Rynek jest bogaty w mniej kaloryczne smakołyki, które nie są pustymi kaloriami, a skarbnicą ważnych składników odżywczych. 

Płatki orkiszowe z pomarańczą i brzoskwinią

Śmiało mogę powiedzieć, że zakochałam się w płatkach orkiszowych. Myślę, że pozostaną one na dłużej w moim repertuarze śniadaniowym. Dzisiaj postanowiłam połączyć je z pomarańczą i brzoskwinią. To jest mój smak. Takie śniadania mogłyby się nigdy nie kończyć. 

poniedziałek, 15 maja 2017

Płatki orkiszowe z jabłkiem

Pożywne śniadanie = udany dzień! Śniadanie powinno sycić i dobrze smakować. To śniadanie spełnia wszystkie te założenia. Płatki orkiszowe posiadają wiele cennych składników, jak węglowodany, składniki mineralne i tłuszcze. Oprócz tego są bogatym źródłem białka, błonnika, żelaza, wapnia, a także witamin z grupy B i PP. Płatki orkiszowe korzystnie wpływają na włosy i paznokcie, szczególnie dzięki zawartych w nich witaminom z grupy B. Regularne jadanie tych płatków wzmacnia funkcjonowanie narządów w organizmie człowieka. Ponadto zalecane są osobom po zawale serca i chorującym na cukrzycę. Płatki orkiszowe obniżają też cholesterol we krwi. Płatki orkiszowe posiadają rodanid, substancję biologicznie czynną, będącą naturalnym antybiotykiem, który występuje w kobiecym mleku, krwi i ślinie. Wykazuje on przeciwbakteryjne właściwości. Dzięki niej orkisz ochrania małe dzieci przez infekcjami wirusowymi i wzmacnia układ odpornościowy.

niedziela, 14 maja 2017

Zapiekane naleśniki pełnoziarniste z warzywami

Naleśniki to niezwykle proste danie, które można zrobić w zasadzie z dodatkiem wszystkich składników na jakie macie ochotę. Wyśmienite są te na słodko i słono. Dziś przygotowałam zapiekane naleśniki pełnoziarniste a'la tortille z warzywami jakie miałam w lodówce. Wyszło pysznie. Spróbujcie!

Koktajl z młodym zielonym jęczmieniem

Zielone koktajle to bomba witaminowa. Młody zielony jęczmień, to produkt, który w ostatnim czasie stał się bardzo popularny. O jego dobroczynnych właściwościach i działaniu prowadzone są burzliwe dyskusje. Swój zielony kolor zawdzięcza chlorofilowi, który przyczynia się do: leczenia anemii, neutralizowania toksyn (i poprawy ich usuwania z organizmu), wspierania pracy nadnerczy i tarczycy, wzmacniania ścian naczyń krwionośnych, a także przyspieszania gojenia się ran i stymulacji układu immunologicznego. Młody zielony jęczmień polecany jest osobom chcącym zgubić niepotrzebne kilogramy. Jest niskokaloryczny i zawiera błonnik pokarmowy, który daje uczucie sytości.
Mój dzisiejszy koktajl postanowiłam wykonać z dodatkiem młodego zielonego jęczmienia. Dzięki niemu koktajl nabrał nieco trawiastego smaku, ale i tak dalej jest pyszny.

Jagielnik z żurawiną

Idealne ciasto dietetyczne. Bardzo proste w wykonaniu, do tego bardzo smaczne. Mogą je jeść osoby z celiakią i nietolerancją glutenu, a także osoby poszukujące zdrowych posiłków lub będących na dietach odchudzających. Kasza jaglana w medycynie chińskiej uznawana jest za lekarstwo dlatego warto ją jeść ze względu na szereg prozdrowotnych właściwości. Moja propozycja na zdrową kaszę jaglaną to jagielnik z żurawiną.

Łosoś z warzywami i mozzarellą

Przepyszne wiosenne danie to wędzony łosoś z pieczonymi warzywami, aromatycznymi przyprawami i dodatkiem sezamu. Taka dieta to sama przyjemność. Danie nie tylko bardzo syci, ale i świetnie smakuje.  Nie muszę oczywiście wspominać o aspekcie zdrowotnym, który oczywiście warunkuje moją kuchnię. 

piątek, 12 maja 2017

Pieczony pstrąg z owsianym pęczakiem

Po raz kolejny przedstawiam pomysł na pieczoną rybę. Dla mnie dań z rybami nigdy dość. Uwielbiam je na obiad, bo szybko się je przygotowuje, a także są bardzo zdrowe. Smacznego.

Zupa krem szpinakowy z pesto

Wyśmienita zielona zupa to propozycja na lekki obiad lub kolację. Postanowiłam przygotować ją z dodatkiem pesto z bazylii. Uważam, że uzyskałam bardzo oryginalny smak. Nigdy wcześniej nie jadłam takiego połączenia. Uważam, że jest bardzo oryginalne. Polecam tą zupę, bo jest nie tylko dietetyczna, ale i bardzo smaczna.

czwartek, 11 maja 2017

Zdrowie w pełnych ziarnach

Produkty pełnoziarniste zawierają otręby (okrywę nasienną), kiełki (zarodki) i bielmo. W odróżnieniu od ziaren oczyszczonych zawierają wszystkie części ziarna. Ja jako dietetyk zalecam jedzenie 3 porcji produktów pełnoziarnistych w ciągu dnia. Lepiej unikać produktów zbożowych oczyszczonych z tego względu, że pozbawione są otrąb i zarodków, czyli tego co w zbożu najlepsze. 

środa, 10 maja 2017

Pieczona polędwica z dorsza

Delikatna polędwiczka z dorsza to propozycja na lekki dietetyczny obiad. W towarzystwie świeżych warzyw będzie smakowała wybornie. Polecam. 

Grillowany tuńczyk

Maj to dla mnie czas grillowania. Z grilla zwłaszcza lubię ryby. Dziś na obiad przygotowałam stek z tuńczyka. Nie ma nic prostszego, bo takie danie nie wymaga wiele prac. Wystarczy tą rybę odpowiednio doprawić i zjeść ją w towarzystwie zielonej sałatki. 

wtorek, 9 maja 2017

Kolorowa sałatka ze szpinakiem

Ta sałatka stanowi pyszne dopełnienie lekkiego obiadu lub może być jedzona po prostu jako danie. Pięknie wygląda i jeszcze lepiej smakuje. Polecam wszystkim sałatkożercom.

poniedziałek, 8 maja 2017

Woda - daje życie!

Odwodnienie organizmu to niebezpieczny stan dla życia i zdrowia każdego człowieka. Bezwzględnie należy o tym pamiętać. W codziennej diecie należy jeść świeże owoce i warzywa oraz pić wodę!

niedziela, 7 maja 2017

Koktajl truskawkowy z mleczkiem kokosowym

Pyszny koktajl truskawkowy to pomysł na szybie drugie śniadanie lub podwieczorek. Koktajl można wykonać w dwóch wersjach - z i bez laktozy.

Pieczony pstrąg z warzywnym leczo i grillowaną papryką

Moja propozycja na dzisiejszy obiad to pieczony pstrąg z warzywami. Potrawa zdrowa, dietetyczna, ale i bardzo smaczna. Niestety, ale Polacy spożywają wciąż za mało ryb w swojej diecie. Zazwyczaj ryby goszczą dopiero w okresie świątecznym, a tak być nie powinno. Lepiej ograniczyć spożycie mięsa na rzecz ryb i włączyć je do codziennej diety. Pocieszające jest to, że krajowe dane statystyczne odnośnie spożycia ryb z roku na rok rosną. Pośród tylu gatunków ryb z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie. Ryby to samo zdrowie, więc warto się do nich przekonać! 

środa, 3 maja 2017

Smoothie mango-banan-pomarańcza

Zamiast lodów czy innych wysokokalorycznych smakołyków polecam odżywcze i orzeźwiające smoothie z banana, mango i pomarańczy. Jak spróbujecie to na pewno pokochacie ten smak. 

Smoothie mango-pomarańcza z mleczkiem kokosowym

Po raz kolejny dzisiaj przywołuję wiosnę. Już chyba wszyscy jesteśmy stęsknieni za ciepłymi dniami i słoneczkiem. Rzeczywistość jest taka, że pogoda na majówkę jest delikatnie mówiąc kiepska. Dlatego w mojej kuchni królują kolorowe i egzotyczne koktajle. Mój koktajl wykonałam z soczystego mango i pomarańczy z dodatkiem mleczka kokosowego. Po wypiciu od razu wracają siły witalne. Wypróbujcie bo warto.

Dorada pieczona z batatami

Dzisiaj naszła mnie ochota na danie z kuchni śródziemnomorskiej. Przypomniały mi się wakacje w słonecznej Grecji, gdzie właśnie jadłam pyszną doradę. Moją doradę przygotowałam wraz z batatami i surówką. Pyszne połączenie. Zachęcam spróbować.

Sałatka z awokado i sera feta

Sałatka z awokado i sera feta stanowi idealny dodatek do lekkiego obiadu. Sałatka skropiona jest delikatnym sosem na bazie musztardy. Po prostu pyszna.

poniedziałek, 1 maja 2017

Naleśniki owsiane z serem

Zdrowe naleśniki? Jak szaleć w kuchni to szaleć na całego. Wiemy, że naleśniki z białej, pszennej mąki nie są najlepszym rozwiązaniem dlatego moje są wykonane z mąki owsianej z dodatkiem mąki pszennej pełnoziarnistej. Takimi naleśnikami można się nieźle najeść i mieć sporo energii na resztę dnia. 

Naleśniki ryżowe z jabłkiem

Naleśniki ryżowe to lekki i smaczny posiłek dla osób stosujących dietę bezglutenową. Jako, że lubię kombinować w kuchni to raz na jakiś czas przygotowuję naleśniki na różnych alternatywnych mąkach. Naleśniki ryżowe są dość trudne do zrobienia ponieważ jako, że nie mają glutenu są bardzo mało elastyczne. Dla mnie jednak nie ma rzeczy niemożliwych. Moje naleśniki ryżowe mają zadowalającą strukturę. Polecam spróbować.

Jagielnik kokosowo-brzoskwiniowy w polewie czekoladowej

Ciasto z kaszy jaglanej wyśmienicie smakuje i jest bardzo proste do przygotowania. Kasza jaglana niestety, ale jest niedoceniana spośród wszystkich kasz. A ma szereg prozdrowotnych właściwości. Po pierwsze nie zawiera glutenu, tak więc może być spożywana przez osoby z celiakią bądź nietolerancją glutenu, a także przy dietach łatwostrawnych stosowanych w chorobach trzustki lub wątroby. Ponadto rozgrzewa organizm i odkwasza go przez co mamy więcej energii i lepiej się czujemy. Kasza jaglana zawiera także wiele cennych składników mineralnych, w tym żelazo oraz lecytynę, która m.in. wchodzi w skład mózgu i tkanki nerwowej. Występujący w dużej ilości tryptofan stymuluje układ odpornościowy oraz - jako prekursor serotoniny - wpływa na poprawę nastroju. Dodatkowo kasza jaglana zawiera krzem, mający wpływ na stan kości, wygląd włosów oraz paznokci.