czwartek, 20 kwietnia 2017

Smoothie bowl kokosowo-truskawkowe

Zaletą smoothie bowl jest to, że wygląda pięknie. Powinno być starannie udekorowane i zjedzone bezpośrednio po przygotowaniu, bo wtedy jest najlepsze. Smoothie bowl stanowi dobre rozwiązanie na śniadanie lub fit deser. Jest to miska pełna witamin. W moim dzisiejszym smoothie znajdziecie truskawki, banana i kokos. 

Składniki (4 porcje):
  • 1 orzech kokosowy
  • 1 banan
  • 100g truskawek
  • 2 łyżeczki nasion chia
  • sok z 1 limonki
  • 1 łyżeczka ksylitolu
Przygotowanie:
  1. Z kokosa ściągamy wodę. Robimy małą dziurkę w kokosie i odciągamy płyn do szklanki. Następnie dzielimy kokos na pół przy pomocy noża i np. śrubokręta. Należy najpierw uderzyć nożem w jedno miejsce a następnie rozpołowić przy pomocy śrubokręta. 
  2. Białe części kokosa oczyszczamy. Jedną część kroimy w kostkę. 
  3. Banana skrapiamy sokiem z limonki. Do miski dodajemy uzyskaną wodę kokosową, truskawki, banana, ksylitol i pokrojony kokos. Blendujemy na gładką masę. Na sam koniec gotowy smoothie mieszamy z nasionami chia.
  4. Smoothie przelewamy do uzyskanej miseczki z kokosa. Dekorujemy.  
Wartość odżywcza 1 porcji: energia 416 kcal, białko 5,0g, tłuszcz 36,65g, węglowodany 28,54g, błonnik 12,0g

Premierę ma nowa książka LODOVO Jolanty Naklickiej-Kleser. W związku z tym zapraszam po przepisy na mrożone smakołyki i do udziału w konkursie! Postaw na zdrowe lody domowe, zimne desery i smoothie!
http://durszlak.pl/akcje-kulinarne/lodovo-zdrovo-domovo#fndtn-panel-aktualne

Książkę możecie kupić TU

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz