czwartek, 27 kwietnia 2017

Sałatka rzymska

Sałatki - źródło witamin! Moja dzisiejsza propozycja to pyszna sałatka rzymska na obiad lub kolację z grillowanym indykiem i bakłażanem. Szybka i łatwa do zrobienia. Idealnie smakuje z sosem jogurtowym lub vinegrette. Sami wybierzcie, z którym wolicie. 

 Składniki (2 porcje):
  • 1 mały bakłażan
  • 200g piersi z indyka
  • 150g sera mozzarella light
  • 1 pomidor malinowy 
  • sałata rzymska do dekoracji 
  • 100 ml jogurtu naturalnego 
  • papryka słodka mielona
  • sól
  • pieprz
  • oregano
  • curry
  • sos jogurtowy: 150 ml jogurtu naturalnego, sól, pieprz, 1 ząbek czosnku
  • sos vinegrette: 1 łyżka soku z cytryny, 1 łyżeczka musztardy, 2 łyżki oliwy z oliwek extra virgin, sól, pieprz
Przygotowanie:
  1. Do miski dodajemy jogurt i przyprawy: sól, pieprz, paprykę, curry i oregano. Mieszamy. Do powstałej masy wkładamy pierś z indyka i odstawiamy na 30 minut do lodówki.
  2. Bakłażana myjemy i kroimy w cienkie plasterki, posypujemy solą. Należy odczekać chwilę aż bakłażan puści sok. Wycieramy plastry bakłażana ręcznikiem papierowym. 
  3. Plastry bakłażana układamy na patelni grillowej. Grillujemy z dwóch stron. Po 3 minuty każda strona. 
  4.  Mozzarellę i pomidora kroimy w plasterki.
  5. Indyka z jogurtem przekładamy na rozgrzaną patelnię grillową. Grillujemy około 8 minut z każdej ze stron. Po zdjęciu z grilla mięso kroimy w paseczki. 
  6. Składniki układamy na przemian na talerzu. Dekorujemy sałatą. 
  7. Przygotowujemy sos przez wymieszanie wszystkich składników ze sobą.
Wartość odżywcza 1 porcji: energia 310 kcal, białko 50,41g, tłuszcz 3,63g, węglowodany 21,71g, błonnik 5,5g

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly