wtorek, 4 kwietnia 2017

Chipsy z jarmużu

Jarmuż uznaje się za jeden z najzdrowszych warzyw na świecie. Jest to niesamowite warzywo, które zyskuje coraz większą popularność na świecie. Nie bez powodu jest zaliczany do superfoods. Może nie jest super smaczny, ale posiada mnóstwo cennych składników odżywczych i wpływa pozytywnie na zdrowie. Jarmuż zawiera ogromne ilości sulforafanu, związku zaliczanego do grupy izotiocyjanianów o silnych właściwościach przeciwnowotworowych. Jarmuż jest niezwykle bogaty w witaminę K, A i C. Luteina i zeaksantyna to kolejne składniki odżywcze obecne w jarmużu, pełnią funkcję antyoksydantu, zapewniają prawidłowe funkcjonowanie oczom. Chronią nerw wzrokowy, siatkówkę i soczewkę oka przed szkodliwym działaniem wolnych rodników.
W dniu dzisiejszym w mojej kuchni królował jarmuż, przygotowałam z niego m.in. chipsy. Zachęcam do powtórzenia tego przepisu. 

Składniki (2 porcje):
  • 300 g jarmużu
  • 2 łyżki oleju rzepakowego 
  • sól, pieprz
 Przygotowania:
  1. Jarmuż umyć i oddzielić delikatne listki od twardych łodyżek. 
  2. Listki przełożyć do dużej miski. Dodać olej, sól i pieprz. Wszystko dokładnie wymieszać. 
  3. Dużą blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia. Rozłożyć listki jarmużu tak żeby nie nachodziły na siebie. 
  4. Wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 190°C na 10 minut.  
Wartość odżywcza 1 porcji: energia 134 kcal, białko 5g, tłuszcz 11,07g, węglowodany 9,47g, błonnik 5,84g

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly