niedziela, 30 kwietnia 2017

Grillowany kurczak z warzywami

Majówka - sezon grillowy uznaję za rozpoczęty! Szkoda tylko, że pogoda nas nie rozpieszcza, bo jest nieco zimno, ale to nie szkodzi. Najważniejsze jest nasze nastawienie i wszystko się udaje. Dziś na obiad przygotowałam grillowaną pierś z kurczaka w towarzystwie pysznych warzyw - tych grillowanych i świeżych. Danie bardzo zasyca, a składa się w 100% ze zdrowych kalorii. Wypróbujcie mój przepis na grilla.

czwartek, 27 kwietnia 2017

Potrawka z czerwonej soczewicy

Pyszna, zdrowa i bardzo pożywna potrawka z soczewicy i kurczaka. Pomysł na niebanalny obiad. Lepsza i zdrowsza alternatywa dla schabowego z ziemniakami. Niestety, ale niezbyt chętnie ludzie sięgają po rośliny strączkowe. Obserwuję to bardzo często w moim gabinecie dietetycznym. Myślę, że wynika to z braku umiejętności ich przyrządzenia. A przecież to takie proste. Sami spójrzcie na mój przepis. Rośliny strączkowe są bardzo ważne w naszej diecie ze względu na ich szereg właściwości prozdrowotnych. Soczewica zawiera przede wszystkim duże ilości białka, może być alternatywą dla białka zwierzęcego dlatego polecana jest wegetarianom i weganom. Ponadto jest źródłem potasu i kwasu foliowego. Jedzmy strączki na zdrowie. 

Sałatka rzymska

Sałatki - źródło witamin! Moja dzisiejsza propozycja to pyszna sałatka rzymska na obiad lub kolację z grillowanym indykiem i bakłażanem. Szybka i łatwa do zrobienia. Idealnie smakuje z sosem jogurtowym lub vinegrette. Sami wybierzcie, z którym wolicie. 

Chipsy z serka wiejskiego

Wiedzieliście o tym, że chipsy można zrobić z...serka wiejskiego? Ja wcześniej też nie wiedziałam dopóki nie spróbowałam. Robi się je bardzo szybko i prosto. Stanowią zdrową i dietetyczną przekąskę. Od tej pory na pewno nie sięgniecie po klasyczne, ociekające tłuszczem chipsy. Zapraszam do wypróbowania przepisu. 

wtorek, 25 kwietnia 2017

Pizza orkiszowa

NutriStrefa znowu odchudza standardowe przepisy. Dziś zajęłam się kuchnią włoską i przygotowaniem fit pizzy na cieście z mąki orkiszowej. Jak ją wykonałam? Zapraszam do przeczytania mojego przepisu. 

Koktajl z jabłkiem i awokado

Kolejny przepis na pyszny koktajl zawitał na blogu. Ma wspaniałe właściwości, jest oczyszczający i odżywczy, bazuje na awokado i jabłku. Dobrze sprawdza się jako drugie śniadanie lub podwieczorek w diecie odchudzającej, ale nie tylko. Jak lubicie ciekawe koktajle to wypróbujcie ten zrobiony przeze mnie. 

niedziela, 23 kwietnia 2017

Sałatka caprese inaczej

Sałatka caprese inaczej? Zastanawiacie się pewnie co to oznacza. Oczywiście jest to przepis nieco zmieniony przeze mnie, bo tak jak wspominałam lubię eksperymentować w kuchni. Moja caprese różni się tym od klasycznej, że ma ser mozzarella light oraz sos na bazie miodu i musztardy. Lubicie eksperymenty? To wypróbujcie moją wersję. 

Koktajl owsiany z melonem

Po treningu polecam pyszny koktajl na bazie melona i płatków owsianych. Orzeźwia i odżywia. Ma także dobre właściwości oczyszczające organizm. Serdecznie polecam.

sobota, 22 kwietnia 2017

Sałatka z pomidorami i słonecznikiem

Prosta sałatka, która stanowi zdrowy dodatek do każdego obiadu lub kolacji. Pamiętajmy o tym, że dziennie powinniśmy jeść co najmniej 3 porcje warzyw. 

Owsianka z bananem i kokosem


Zjedzenie dobrego i pożywnego śniadania jest gwarancją udanego dnia. Śniadanie daje nam energię na najważniejszą część dnia, bo wtedy właśnie potrzebujemy jej najwięcej. Moje dzisiejsze power śniadanie to płatki owsiane z bananem i kokosem. Pycha!

Zapiekanka ryżowa z warzywami i pieczarkami

Zapiekanka z warzywami i ryżem to mój pomysł na obiad na coś z niczego. Do mojej zapiekanki dodaje wszystkie warzywa jakie mam w lodówce oraz pieczarki, których mam zawsze pełno. Jak brak Wam czasu na długie gotowanie to zachęcam do wypróbowania mojego przepisu. 

czwartek, 20 kwietnia 2017

Smoothie bowl kokosowo-truskawkowe

Zaletą smoothie bowl jest to, że wygląda pięknie. Powinno być starannie udekorowane i zjedzone bezpośrednio po przygotowaniu, bo wtedy jest najlepsze. Smoothie bowl stanowi dobre rozwiązanie na śniadanie lub fit deser. Jest to miska pełna witamin. W moim dzisiejszym smoothie znajdziecie truskawki, banana i kokos. 

Sałatka ze szpinakiem i truskawkami

Na dzisiejszy posiłek chcę zaproponować prawdziwą bombę witaminową - sałatkę z młodym szpinakiem i truskawkami. Jest ona niezwykle smaczna i szybka do przygotowania. Czego chcieć więcej. Zachęcam do powtórzenia mojego przepisu. 

Grillowane banany z truskawkami

Owoce z grilla? Czemu nie. Świetnie smakują z dodatkiem miodu i orzechów. Spróbujcie przetestować ten zaskakująco prosty sposób na przygotowanie bananów z grilla - ich smak Was zaskoczy. Banany będą świetnie smakować w towarzystwie samodzielnie robionych lodów

środa, 19 kwietnia 2017

Sałatka z grillowaną cukinią i kurczakiem

Sałatka z grillowaną cukinią i kurczakiem, skropiona delikatnym sosem bazyliowym ma niepowtarzalny smak. Jeżeli szukacie nowych pomysłów na to jak urozmaicić codzienne sałatki to polecam mój przepis. Na pewno powtórzycie go nie raz. 

Dietetyczne burgery

Zdrowy fast-food? Brzmi nieprawdopodobnie, a jednak to możliwe! Gotując w domu możecie stworzyć mniej kaloryczne wersje ulubionych dań. W taki oto sposób burger może stać się daniem dietetycznym. Jeżeli dbacie o dietę i szczupłą sylwetkę wypróbujcie mój przepis na lekkostrawne burgery z grillowanego mięsa drobiowego i wołowego. 

wtorek, 18 kwietnia 2017

Test patelni Woll Szafir Grillowej

https://www.patelnie-tytanowe.pl/
Patelnia - bez niej każdy kucharz czuje się jak bez ręki. Oczywiście patelnia nie może być byle jaka, aby uzyskać wyśmienite potrawy i satysfakcję z pracy potrzebny jest sprzęt wysokiej jakości. Przed patelnią tytanową WOLL korzystałam z wielu patelni teflonowych jak i ceramicznych. Szczerze mogę powiedzieć, że niekiedy ich jakość pozostawiała sporo do życzenia, a wydawać by się mogło, że to renomowany sprzęt. Bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie patelnia tytanowa WOLL, którą otrzymałam w marcu do testowania. Powiem szczerze, że słowo znakomita to i tak mało jak na to co ten sprzęt potrafi. Od tej pory nie użyję już żadnej innej patelni!

poniedziałek, 17 kwietnia 2017

Pasztet drobiowy

Jak pasztet to tylko samodzielnie robiony. Tylko wtedy mam pewność co jest w środku. Mój pasztet przygotowałam z chudego mięsa z ekologicznego kurczaka. Jeden zrobiłam sam a do drugiego dodałam nieco żurawiny. Obydwie wersje są godne polecenia. Zachęcam do spróbowania.

Pasztet sojowy z brokułem

Pasztety z roślin strączkowych to dobry posiłek dla wegetarian lub wegan. Rośliny strączkowe dostarczają cenne białko roślinne i aminokwasy egzogenne, a także witamin z grupy B, potasu, fosforu i magnezu. Zachęcam do spróbowania mojego pasztetu wykonanego z soi i brokuła. Dobrze syci, ale i wybornie smakuje. 

niedziela, 16 kwietnia 2017

Życzenia Wielkanocne


Jajka faszerowane

Świąt Wielkanocnych nie wyobrażam sobie bez jajek faszerowanych. Od wielu lat w mnie w domu nie używa się majonezu dlatego zawsze robimy pasty do jajek. Są przepyszne i na pewno dużo zdrowsze niż te z majonezem. Zachęcam do zmiany nawyków żywieniowych na lepsze.

Sernik z musem truskawkowym

Delikatny, lekki sernik to wspaniały pomysł na świąteczne ciasto. W czasie Świąt stoły uginają się od jedzenia, więc uważam, że desery powinny być "odchudzone" po to, żeby nie zjadać niepotrzebnych kalorii. Mój sernik nie ma cukru ani mąki pszennej. Spód przygotowałam na domowej roboty granoli, a nie na spodzie kruchym. Jest lekko kwaskowy, a gorzka czekolada dodaje mu charakteru. Polecam.

Szarlotka sojowa

Nie znam osoby, która nie lubiłaby szarlotki. Ja także ją uwielbiam, ale aby nie mieć wyrzutów sumienia podczas jej jedzenia to przepis zmodyfikowałam przez dodatek zmielonej ekologicznej soi. Chcecie trochę poeksperymentować? Zapraszam do powtórzenia mojego przepisu.

Ciasto jogurtowe z bakaliami

Dietetyczne ciasto jogurtowe to wspaniała alternatywa deseru dla osób dbających o dietę i wagę. Pysznie smakuje i jest proste do przygotowania. Wygląda i smakuje jak słodki chlebek, więc świetnie nadaje się też jako zamiennik pieczywa do śniadania. Serdecznie polecam. 

czwartek, 13 kwietnia 2017

Lody waniliowo-truskawkowe z miętą i czekoladą

Klasyka. Najsmaczniejszy deser jaki znam to lody. Samodzielnie robione smakują po prostu obłędnie. Żałuję, że wcześniej ich nie robiłam, no ale lepiej późno niż wcale. Mój mąż mówi, że lepszych jeszcze nie jadł. Najlepsze jest to, że są dietetyczne i można bezkarnie raz na jakiś czas pokusić się na taki smakołyk.

środa, 12 kwietnia 2017

Babka gotowana


W moim domu nie ma Świąt Wielkanocnych bez babki gotowanej. Po raz kolejny postanowiłam nieco "ulepszyć" klasyczny przepis wedle którego wypiekała moja babcia. Jestem fanką zdrowego odżywiana dlatego nie mogłabym nie przemycić kilku zdrowszych zamienników. Wiecie co? Smakuje jeszcze lepiej niż oryginał. Zapraszam do powtórzenia mojego przepisu.

DZIEŃ CZEKOLADY


Dziś obchodzimy dzień czekolady. Tak moi drodzy, czekolada ma swoje święto. Czekolada to wyrób cukierniczy i jednocześnie bardzo skuteczny antydepresant i poprawiacz nastroju. 

wtorek, 11 kwietnia 2017

Mazurek kajmakowy

Uwielbiam przedświąteczne przygotowania. Dużą przyjemność sprawia mi przygotowywanie zwłaszcza deserów i innych słodkości. Z racji wykonywanego zawodu, każdy przepis staram się na tyle "podrasować" by stał się dietetyczną alternatywą klasycznego deseru. Dziś postanowiłam upiec mazurka kajmakowego. Wprawdzie nie jest on jeszcze na Święta tylko na imprezę firmową dla mojego męża. Mam nadzieję, że będzie wszystkim smakował. Pachnie apetycznie i wybornie. 

Dietetyczna Wielkanoc

Święta Wielkanocne to czas, kiedy w większości przypadków nie przestrzegamy żadnych reguł zdrowego odżywiania. Bardzo często porzucamy rozpoczętą dietę. Nasuwa się pytanie: czy to jest konieczne? Czy rodzinnego biesiadowania nie da się pogodzić ze zdrową dietą? Moim zdaniem oczywiście, że się da! Wystarczy zastosować kilka cennych wskazówek, a gwarantuję, że Święta Wielkanocne nie  zakończą się wzrostem wagi, a tym samym złym samopoczuciem.   

poniedziałek, 10 kwietnia 2017

Owsianka z borówkami i sezamem

Dobry dzień zaczyna się od dobrego śniadania. Polecam owsiankę z borówkami i sezamem na dobry początek dnia.

piątek, 7 kwietnia 2017

Naleśniki pełnoziarniste z malinami

Przepis na szybki posiłek? U mnie to naleśniki. Oczywiście pełnoziarniste i z samodzielnie wykonanym dżemem lub konfiturą. Są po prostu pyszne. 

środa, 5 kwietnia 2017

Zapiekanka z topinamburem

Topinambur inaczej zwany słonecznikiem bulwiastym to roślina wywodząca się z Ameryki Północnej. Posiada wyjątkowe właściwości. Zamiast skrobi, która jest obecna w ziemniakach zawiera inulinę (naturalny błonnik) przez co jest idealny dla diabetyków, ponieważ wpływa na obniżenie poziomu glukozy we krwi. Pomocny jest zwłaszcza przy przebiegu cukrzycy typu 2, a także zmniejsza insulinooporność. Inulina obecna w topinamburze wpływa na obniżenie tzw. "złego cholesterolu" LDL, a tym samym zapobiega rozwojowi miażdżycy. Topinambur jest zasobny w potas, który z kolei reguluje ciśnienie tętnicze. Po więcej informacji na temat topinamburu zapraszam na stronę: Droga do Siebie. Znajdziecie tam wiele ciekawostek i faktów na temat tej wyjątkowej bulwy.
Przekonajcie się sami o wspaniałych właściwościach topinamburu. Zachęcam do wypróbowania mojego przepisu na zapiekankę z topinamburem.

wtorek, 4 kwietnia 2017

Chipsy z jarmużu

Jarmuż uznaje się za jeden z najzdrowszych warzyw na świecie. Jest to niesamowite warzywo, które zyskuje coraz większą popularność na świecie. Nie bez powodu jest zaliczany do superfoods. Może nie jest super smaczny, ale posiada mnóstwo cennych składników odżywczych i wpływa pozytywnie na zdrowie. Jarmuż zawiera ogromne ilości sulforafanu, związku zaliczanego do grupy izotiocyjanianów o silnych właściwościach przeciwnowotworowych. Jarmuż jest niezwykle bogaty w witaminę K, A i C. Luteina i zeaksantyna to kolejne składniki odżywcze obecne w jarmużu, pełnią funkcję antyoksydantu, zapewniają prawidłowe funkcjonowanie oczom. Chronią nerw wzrokowy, siatkówkę i soczewkę oka przed szkodliwym działaniem wolnych rodników.
W dniu dzisiejszym w mojej kuchni królował jarmuż, przygotowałam z niego m.in. chipsy. Zachęcam do powtórzenia tego przepisu. 

Wiosna - więc rusz się!

Mamy kwiecień i piękną wiosenną pogodę. Wszystko zaczyna budzić się do życia i zaczynamy mieć coraz więcej energii. Czy zaczęliście z szafy wydobywać już lżejsze rzeczy? Pewnie tak. Niestety, ale większość z tych rzeczy się "skurczyła"? Pewnie teraz zaczynacie poszukiwać skutecznego sposobu: jak szybko schudnąć? Regały sklepowe uginają się od gazet z cyklu "dieta cud", w radiu i telewizji co chwila można usłyszeć o jakiś specyfikach, które odchudzają nas od samego ich zażywania. Jednym słowem przemysł odchudzający wystartował. Muszę Was rozczarować, albowiem tak samo jak nie ma "diety cud" tak samo nie ma magicznych tabletek, dzięki którym szybko osiągniecie zdrowie i szczupłą sylwetkę.

poniedziałek, 3 kwietnia 2017

Pikantna zupa curry z krewetkami


Powiew lata i przypomnienie egzotycznych wakacji. To właśnie chciałam osiągnąć przygotowując to danie. Powiem szczerz, że udało mi się.