wtorek, 28 lutego 2017

Sałatka z kurczakiem, pieczarkami, awokado i kiełkami brokuła

Nie masz pomysłu co zrobić z awokado, a guacamole już Ci się znudziło? Nie ma problemu. Zachęcam do zrobienia pożywnej sałatki. Awokado jest nie tylko bogate w cenne makro- i mikroskładniki, ale pysznie smakuje i jest proste w przyrządzeniu. Także jedzmy na zdrowie!

Owsianka z kiwi

Owsianka dobrze przyrządzona to zdrowy i smaczny pomysł na śniadanie. Nie tylko dobrze syci, ale i dobrze smakuje, a pomysłów na jej przyrządzenie jest mnóstwo. Dziś mam propozycję podania owsianki z serkiem wiejskim bez laktozy i kiwi. Smacznego!

niedziela, 26 lutego 2017

Batony "Dobra Kaloria"


Od zawsze poszukuję zdrowych alternatyw dla słodkich przekąsek, aby móc dawać nowe i ciekawe rozwiązania dla osób, które nie potrafią rezygnować ze słodyczy. W jednym ze sklepów Rossmann znalazłam batony, które bardzo miło zaskoczyły mnie swoim dobrym składem. Były to właśnie batony DOBRA KALORIA. Batony są bardzo smaczne i występują w sześciu smakach: kokos&orzech, kakao&orzech, kawa&orzech, chrupiący orzech, jabłko&cynamon i śliwka&ziarna. Batony mogą stanowić także fajną opcję małego posiłku dla osób zabieganych lub dla osób uprawiających sport.

Owsianka pomarańczowo-cynamonowa

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Nie wolno go pomijać, gdyż zapewnia nam energię na cały dzień, a także pobudza ciało i umysł. Badania dowodzą, że osoby regularnie jedzące śniadania rzadziej zapadają na depresję, są bardziej odporne na stres, a także mają lepszą odporność i rzadziej chorują. Dziś na śniadanie przygotowałam owsiankę z pomarańczami. Jest prosta w wykonaniu i pyszna.

Sałatka z kurczakiem, mango i mozzarellą


Masz ochotę na lekkie danie? Żaden problem! Ta sałatka jest świetna, szybko się ją robi, idealnie łączy smaki, a do tego pięknie wygląda. Smacznego!

sobota, 25 lutego 2017

Ryba po włosku

Dziś mam dla Was przepis na rybę. Ryby są cennym źródłem białka, witaminy D3 i kwasów omega3. Badania przeprowadzone na Polakach dowodzą, że statystyczny Polak zjada rocznie mniej niż 12 kg ryb, a wieprzowiny zjada 39 kg! Tak więc zmieniajmy nawyki i ograniczajmy spożycie czerwonego mięsa. Na dobry początek polecam pyszną polędwiczkę z dorsza zrobioną na włoski sposób.

czwartek, 23 lutego 2017

Naleśniki gryczane ze szpinakiem

Zapracowany dzień? Skąd ja to znam...a jeść coś trzeba. Dobrze byłby jakby to "coś" było także zdrowe. W związku z tym mam dla Was pomysł na szybki obiad - naleśniki gryczane ze szpinakiem. Mniam!

środa, 22 lutego 2017

Pasztet z ciecierzycy

Przedstawiam Wam kolejną niezwyłą odsłonę pasztetu - pasztet z ciecierzycy. Jak każdy widzi ma piękny kolor, delikatną konsystencję i kusi pysznym zapachem. Dla mnie to doskonała propozycja na śniadanie lub drugie śniadanie. Idealnie komponuje się z pieczywem razowym na zakwasie z dodatkiem żurawiny. Pychota!

wtorek, 21 lutego 2017

Pasztet z selera


Uwielbiam pasztety warzywne! Dziś pokusiłam się o przygotowanie pasztetu z selera. Jak wcześniej nie przepadałam za selerem, tak po tym daniu mogę śmiało stwierdzić, że seler jest po prostu pyszny. Umocniłam się jeszcze bardziej w przekonaniu, że nie ma warzyw niesmacznych, grunt to umieć je odpowiednio przyrządzić. Pasztet jest oczywiście bardzo prosty w przygotowaniu. Smacznego!

poniedziałek, 20 lutego 2017

Galaretka z kurzych nóżek


Jak istotna jest dobra kondycja stawów kolanowych najlepiej wie ten co miał z nimi problemy…
Od jakiegoś czasu mój mąż skarży się na ból kolan. Chcąc ulżyć mu w cierpieniu i zadbać o jego stawy postanowiłam przygotować specjalnie dla niego galaretki z kurzych nóżek. Wbrew pozorom to bardzo proste danie. Nie jest też bardzo pracochłonne. Polecam przygotowanie tej lekkiej i dietetycznej przystawki.

niedziela, 19 lutego 2017

Bakaliowe ciasteczka owsiane



Czasami chodzi za człowiekiem coś słodkiego. Tym bardziej, że za oknem mróz i deszcz. Tak więc, aby nie ulec złym pokusom przygotowałam ciastka owsiane z bakaliami. Są szybkie do zrobienia, dobrze sycą i są niezastąpioną zdrową przekąską. Wystarczy niewiele składników, jakieś 40 minut wolnego czasu i voilà. Smacznego!