środa, 19 lipca 2017

Kuchnia włoska. Jak nie przytyć na wakacjach?

Jesteście na diecie redukującej? Macie wypracowane już dość zadowalające efekty? Nadszedł dzień Waszego wyjazdu do Włoch? Tu zapewne pojawia się strach przed tym jak uda się zachować wypracowane w pocie czoła wyniki, czy to w ogóle możliwe biorąc pod uwagę czyhające pokusy: lody, pizza, lasagne... Moi drodzy - spokojnie. Wyjazd nie zaprzepaści waszych starań, pod warunkiem, że zastosujecie się do kilku moich wskazówek. 

wtorek, 18 lipca 2017

Tosty pełnoziarniste z pieczarkami i mozzarellą

Moje pożywne super śniadanie to pełnoziarniste tosty z pieczarkami, mozzarellą i warzywami. Po takim śniadaniu na pewno zyskacie dużo energii i poranki staną się piękne. Polecam.

niedziela, 16 lipca 2017

Sum z grilla z bakłażanami

Grillowany sum i bakłażany to duet idealny. Polecam to danie jako lekki obiad lub kolację. Świetnie nadaje się dla osób na diecie odchudzającej. Bakłażan jest dobrym źródłem błonnika i jest niskokaloryczny (100g zawiera nieco ponad 20 kcal). Warto spróbować.

wtorek, 11 lipca 2017

Makaron z sosem z grillowanych warzyw i kurczakiem

Mój pomysł na szybki obiad to makaron durum z samodzielnie robionym sosem. Danie niezwykle proste w przygotowaniu i pożywne. Polecam spróbować.

Lasagne dietetyczna

Moja lasagne różni się od tej klasycznej przede wszystkim ilością kalorii. Postanowiłam stworzyć dietetyczną wersję tego klasycznego włoskiego dania. Moja lasagne wyszła znakomita. Polecam spróbować. 

niedziela, 9 lipca 2017

Leczo warzywne z bobem

Nareszcie nadszedł sezon na bób! Choć niektórzy obawiają się i nie przepadają za roślinami strączkowymi, to do tego zielona strączka naprawdę warto się przekonać. O zaletach jadania roślin strączkowych nie muszę chyba nikogo przekonywać. To doskonałe źródło białka, błonnika, wartościowych tłuszczów i węglowodanów. Bób w porównaniu do innych strączków jest stosunkowo mało kaloryczny, bo 100 gramów zawiera około 70 kalorii. To więcej niż w fasolce szparagowej (ok. 40 kcal), ale zdecydowanie mniej niż w soczewicy czy grochu (ok. 350 kcal). Nasiona bobu są ponadto dobrym źródłem witaminy A i C, potasu i żelaza. Zawierają też miedź, niacynę, kwas foliowy oraz naturalny aminokwas L-dopa, odpowiedzialny za produkcję dopaminy, czyli substancji istotnej dla prawidłowego funkcjonowania systemu nerwowego.
Na mój dzisiejszy obiad przygotowałam leczo z grillowanych warzyw z dodatkiem bobu. Serdecznie polecam!

piątek, 7 lipca 2017

Tiramisu

Moja ostatnia wycieczka do Włoch zainspirowała mnie do przygotowania pysznego tiramisu. Po włosku tiramisù oznacza ocknąć się, przebudzić się (tirami sù -poderwij mnie). Swoją nazwę deser ten zawdzięcza obecności bardzo mocnej kawy espresso i likierowi Amaretto. Daje niezłe pobudzenie. W klasycznej wersji tiramisu składa się z warstwy biszkoptu nasączonej bardzo mocną kawą espresso oraz likierem Amaretto, na którą nakłada się warstwę kremu z sera mascarpone, jajek i cukru, a całość posypuje się warstwą grubo zmielonych płatków gorzkiej czekolady. Istna bomba kaloryczna. Ja jako dietetyk przygotowałam wersję light tego włoskiego deseru. Wyszło mi całkiem nieźle i serdecznie zapraszam do powtórzenia przepisu. Pamiętajcie jak cukier to tylko z głową

środa, 28 czerwca 2017

Ciasto gryczane bananowo-czekoladowe

Dla tych lubiących małe co nie co mam przepis na rewelacyjne ciasto czekoladowe z kaszy gryczanej. Jeśli lubicie eksperymenty w kuchni i niekonwencjonalne przepisy to musicie spróbować tego ciasta. Jak słodkości to tylko z głową i umiarem. Polecam i zapraszam do przeczytania ciekawostek na temat słodzenia.

wtorek, 27 czerwca 2017

Batony fitness


Przepyszne batony fitness to moja dzisiejsza propozycja na aktywny dzień. Jeśli jesteście aktywni fizycznie i lubicie małe co nie co to te batony są przygotowane właśnie z myślą o Was. W diecie sportowca węglowodany powinny pokrywać ok. 55-65 % spożywanej energii w ciągu dnia. Ok. 35% z niej mogą stanowić cukry proste, ponieważ są doskonałym paliwem dla pracujących mięśni. Jest to aż o 25% więcej niż w przypadku diety osób nie uprawiających aktywności fizycznej. Każdy z nas tak naprawdę może włączyć produkty zawierające cukry proste do codziennej diety. Wystarczy umiar i aktywność fizyczna, aby móc bez wyrzutów sumienia cieszyć się smakiem słodkiego życia! Słodkości najlepiej przygotowywać samodzielnie, gdyż wiemy z czego się one zrobione i jakich składników używamy. Zapraszam na STRONĘ gdzie dowiedzie się więcej na temat słodzenia z głową.

poniedziałek, 26 czerwca 2017

Zalecenia dietetyczne na wakacje

Nie ma to znaczenia gdzie zamierzasz spędzić urlop. W zasadzie w każdej sytuacji jest możliwe przestrzeganie zasad zdrowego odżywiania. 

Instagram